10.1.07

Barcelona wants mySpace



En alguna otra ocasión he comentado sobre el misterio de qué hace que una comunidad vistual, red social en Internet funcione. Hace unos meses que está en boca de todos los interesados en este tema y sobre todo en temas de innovación, la campaña Barcelona Wants MySpace
http://www.barcelonawantsmyspace.org .

En esta web podrás leer toda clase de mensajes de apoyo para que My Space http://www.myspace.com/ , escoja Barcelona como ciudad sede en España.

Según he podido leer
MySpace es la sexta web más visitada y la red social más grande en Internet, los servicios que ofrece son básicamente igual que el resto, la verdad es que desconozco de dónde le viene el éxito. Voy a investigar un poco. Si me enterop de algo lo compartiré en mi Blog.

Hace días y días que sigo el tema, incluso he tenido oportunidad de acceder a sus ofertas de empleo en España, bueno sólo falta esperar a ver qué pasa.

2 comments:

jamesabert said...

My Space has done well because; kids have embraced the technology as
a way to express themselves and communicate with others. This is not
a business site such as Ryze, which really is used for business
networking and job hunting. Since I am in the private-labeled
social networking systems business; I am seeing many companies using
social networking technology to enhance customer applications and to
establish new sites seeking to grow rapidly using an ad-based
revenue model.
My Space appeals to a segment of the population which responds very
rapidly to new technology and achieved a great following - look at
the phenominal growth of u-tube which appeals to basically the same
audience. I can only surmise that Barcelona has an audience that
fits the profile for success in the teenage/early 20's marketplace.

Andy Roberts said...

Myspace is primitive and clunky but it's cool and not just with teens.
I'm enjoying using it to reconnect with a bunch of ageing musicians
who would never be found on LinkedIn.

http://www.myspace. com/theandyrober ts

The key features are customisable personal profiles with access to
full HTML and CSS; communication primarily via "guestbook"
functionality, and an orientation towards music cultures.

--
Andy Roberts

http://distributedr esearch.net/ blog/